شیر سرد کن

شیر سرد کن

در صنایع غذایی، جلوگیری از فساد مواد اولیه اهمیت بسزایی دارد. شیر خام یکی از این مواد است که عمر مفید آن بسیار کوتاه (حداکثر ۴۸ساعت) است و از مرحله تولید در دامداری ها تا زمانی که مصرف و فرآوری می شود باید در دمای پایین نگهداری شود(۴C◦)، زیرا در اثر فعل و انفعالات شیمیایی که درون آن رخ می دهد، رنگ، ظاهر، مزه و بافت آن تغییر می کند و به علت رشد میکروارگانیسم ها درون آن، فاسد می شود. علاوه بر این، ساکن ماندن شیر درون مخازن، حین انبارش، باعث فساد آن می شود به همین دلیل شیر از مرحله دوشیدن در دامداری ها تا فرآوری و تولید محصولات باید در مخازنی خاص، نگهداری شود که علاوه بر تامین دمای مناسب خنک کنندگی، از فساد آن نیز جلوگیری شود. برای این منظور، مخازنی با نام شیر سردکن طراحی و ساخته می شوند که برای خنک نگهداشتن شیر در لبنیاتی ها، فروشگاه ها، دامداری ها و کارخانجات لبنی استفاده می شوند. شیرسرد کن ها دارای همزن جهت چرخاندن شیر درون مخزن اند، تا از فساد آن جلوگیری کنند و سرعت خنک شدن بیشتر گردد. همچنین عملیات هم زدن، مانع یخ زدن دیواره ها می گردد.

جنس شیر سردکن ها معمولا از استنلس استیل(استیل نگیر۳۰۴) است و دارای عایق حرارتی از جنس فوم(پلی یورتان) یا پلاستوفوم می باشد و در حجم های مختلف( بسته به کاربردشان) ساخته می شوند. ساختار اصلی تمام شیر سرد کن ها یکسان است. شیر سرد کن های مورد استفاده در دامداری ها نیز مشابه بقیه شیر سرد کن هاست با این تفاوت که در دامداری ها به علت بالا بودن حجم مخزن، معمولا پمپی برای تخلیه راحت شیر در آنها  به کار گرفته می شود و موتور چرخاننده مخزن، قدرت بیشتری دارد.

در انتخاب شیر سرد کن مناسب باید به موارد زیر دقت کرد:

  • کاربرد
  • حجم شیر سرد کن
  • توان کمپرسور
  • نوع کمپرسور
  • مدت زمان سرمایش

شرکت مخازن ماشین وزین، طراح و پیشرو در ساخت انواع مخزن استیل، کربن استیل ، چیلر های خنک کننده، آیس بانک و انواع مبدل های حرارتی، با در اختیار داشتن تیم مهندسی خبره، قادر به ساخت انواع شیرسردکن در حجم های مختلف می باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه های فنی و اطلاع از قیمت مخازن، قیمت چیلر ، مبدل های حرارتی و قیمت شیر سردکن ها با کارشناسان ما در قسمت  فروش تماس حاصل بفرمائید.

لطفا امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *