مخزن استیل حمل اسید

مخازن ماشین وزین تولیدکننده و تامین کننده ی مخزن استیل با کاربردهای مختلف است که آماده ی ارائه ی انواع مخزن جنس مناسب و ظرفیت متناسب با نیاز صنایع مختلف به مصرف کنندگان می باشد.

در این مقاله با بررسی کامل مخزن حمل اسید راهنمایی های لازم برای خرید مخزن حمل اسید را به شما ارائه خواهیم داد.

مخزن حمل اسید

اسید ماده‌ی شیمیایی بسیار خطرناک با ویژگی های خورندگی بیش از حد است که در صنایع مختلف کاربرد دارد. مواد با PH بسیار کم اسیدی و یا با PH بسیار زیاد بازی برای حمل و نگهداری به مخازنی با ویژگی های خاص و ضد اسید نیاز دارند تا در برابر این ماده ی شیمیایی خطرناک مقاوم باشد و تحت تاثیر ویژگی های اسید واکنش نشان ندهد.

کار با اسید در مشاغل مختلف از جمله صنایع بهداشتی و شیمیایی یا سایر کارخانجات صنعتی نیاز به دقت بالا و تجهیزات تخصصی و مناسب دارد زیرا در صورت بی توجهی به آن و در نظر نگرفتن مسایل ایمنی منجر به حوادث تلخ و جبران ناپذیر برای کارکنان و تاسیسات خواهد شد.

خرید مخزن استیل

به همین علت مخزن استیل حمل اسید به عنوان یکی از اصلی ترین تجهیزات برای نگهداری و حمل اسید مورد نیاز صنایع مختلف قرار می گیرند.

ویژگی های مخزن استیل حمل اسید

مخازنی که برای ذخیره و حمل اسید به کار می روند، دارای خاصیت های ویژه ای هستند. این مخزن استیل حمل اسید از لحاظ جنس بدنه، ماده ی شیمیایی قابل حمل و نگهداری و مقاومت در برابر مواد اسیدی به دسته های مختلف تقسیم بندی می شوند.

مخزن استیل حمل اسید در برابر اسیدهای خورنده و اشتعال زا مقاومت بالایی دارند و دچار خوردگی یا اشتعال نمی شوند. در ادامه ی این مقاله به بررسی انواع مخزن حمل اسید از نظر جنس و کاربرد پرداخته ایم.

انواع مخزن اسید از لحاظ جنس بدنه

مخزن استیل کاربردهای متفاوتی دارد و برخی برای حمل مواد غذایی، اسید حتی آب مورد استفاده قرار میگیرد. در مخزن استیل حمل شیر از مخزن استیل مواد غذایی استفاده میشود و در ادامه سایر استفاده ها نوع مخزن را مشخص میکند. مخزن حمل اسید می توانند در انواع مخزن پلی پروپیلن، استیل، کربن استیل و یا فایبرگلاس ساخته شوند. ویژگی های هریک را در این بخش مطالعه خواهید کرد.

مخزن استیل حمل اسید

مخزن اسید پلی پروپیلن

پلی پروپیلن نوعی ماده ی شیمیایی ست که به علت سبکی و چگالی کم و قیمت مناسب در صنعت برای ساخت مخازن بزرگ از آن استفاده می کنند. البته علاوه بر این ها، این ماده ی شیمیایی در برابر جریان برق و مواد اسیدی و بازی مختلف نیز مقاومت قابل قبولی دارد و می توان برای نگهداری و حمل انواع اسیدها و بازها از آن استفاده کرد.

 جابه جایی مواد اسیدی ممکن است در دمای مختلف صورت پذیرد و تغییرات دمایی روی مخزن یا ماده ی درون آن اثر بگذارد، مخازن پلی پروپیلن مقاومت دمایی بالا دارند و در برابر تغییرات دمایی واکنشی نشان نمی دهند، لذا یکی از بهترین گزینه ها برای طراحی و تولید مخازن ضداسید به حساب می آیند.

مخزن اسید پلی اتیلن

یکی دیگر از مواد شیمیایی که در ساخت مخازن و لوله های صنعتی بسیار کاربرد دارد و به علت ویژگی های مناسبی که دارد در صنایع مختلف شیمیایی، نفتی و پتروشیمی از آن بهره می برند، پلی اتیلن می باشد.مخازن اسید پلی اتیلن می تواند به دو شکل افقی یا عمودی و با ظرفیت های مختلف تولید شود. ایمنی انتقال اسید به داخل این مخازن و تخلیه ی آن بالاتر از سایر انواع مخازن ضداسید است و حجم آن ها بیشتر از سایر مخازن است.

مخازن پلی اتیلنی دو جداره با استحکام و مقاوت فوق العاده در برابر عواملی مانند تغییرات دما، نور و اشعه های مضر خورشید یکی از بهترین گزینه ها در حمل اسید به شمار می آیند و دوجداره بودن این مخازن ضداسید باعث شده دوام بیشتری داشته باشند و در صورت آسیب احتمالی به یکی از جداره ها، مشکلی در حمل و نقل به وجود نیاید.

مخزن استیل حمل اسید

مخزن استیل حمل اسید

مخزن استیل حمل اسید به علت برخورداری از جنس استیل مقاوم و با دوام در برابر ضربه، خوردگی و ترک هستند و تا سال های سال فرسوده نشده و آسیب نمی بینند.

پایداری در برابر اسید و باز، استحکام بی نظیر و جنس استیل باعث شده قیمت مخازن استیل حمل و نگهداری اسید و باز کمی گران تر از سایر مخازن با جنس های دیگر هستند. این مخازن می توانند در انواع تک جداره یا دوجداره طراحی و ساخته شوند تا کیفیت و دوام بهتری نیز داشته باشند.

مخزن اسید کربن استیل

از مخزن حمل اسید کربن استیل برای حمل و ذخیره ی اسیدهای غلیظ و با حجم بسیار زیاد استفاده می شود. هنگام طراحی یا تهیه ی مخزن ضداسید می بایست ابتدا نوع اسید و غلظت آن را در نظر گرفت و متناسب با شرایط اسید بهترین مخزن را طراحی و تولید کرد.

 مخزن اسید فایبرگلاس

فایبرگلاس به علت مقاومت دمایی زیاد و جنس مقاوم برای حمل و نگهداری اسیدها گزینه ی مناسبی ست، تنها به این نکته باید توجه داشت که مخازن فایبرگلاس در نگهداری اسید با غلظت زیاد کارایی خوبی ندارد و تنها برای حمل اسید با غلظت های پایین توصیه می شود.

معیارهای مهم در طراحی و تولید مخازن حمل اسید

در طراحی و ساخت مخزن استیل حمل اسید می بایست معیارهای مهمی را در نظر گرفت تا ساخت مخزن مطابق استانداردها صورت گرفته و برای حمل مواد شیمیایی مناسب باشد.

  • در ادامه مهترین معیارها در ساخت مخزن استیل حمل اسید را بررسی کرده ایم.
  • دما: دمای مخزن اسید هنگام طراحی متناسب با وزن و مشخصات اسید در نظر گرفته می شود.
  • فشار: در طراحی مخازن عمودی یا افقی با در نظر گرفتن حداکثر ارتفاع مایع اسید و فشار دریچه، فشار مخزن اسید را در نظر می گیرند.
  • توجه به غلظت اسید: برای انتخاب جنس مخزن حمل اسید و مشخصات آن می بایست به غلظت و ویژگی های اسید مورد نظر توجه کرد. در طراحی و تولید مخازن حمل اسید غلظت اسید باید با جنس جداره های مخزن تناسب داشته باشد و مخزن با توجه به غلظت ماده ی اسیدی مقاومت کافی در برابر خورندگی اسید را دارا باشد.
  • دریچه های مخزن و سرریزها: برای کنترل فشار اسید در مخزن لازم است منافذی روی منبع اسید تعبیه شود که تعداد، اندازه ها و نوع طراحی این منافذ به جنس مخزن و ماده ی درون آن دارد.

قیمت تانکر حمل اسید

قیمت ها به دلیل نوسانات زیاد ثابت نیستند اما شما برای دریافت قیمت تانکر حمل اسید میتوانید به راحتی با شماره‌های ما تماس بگیرید. اطمینان از بهترین قیمت و بالاترین کیفیت برای ساخت انواع مخزن را به شما عزیزان میدهیم.

شماره تماس جهت خرید مخزن استیل حمل اسید: ۰۹۱۲۵۴۴۷۶۹۱

برای دریافت مشاوره های لازم جهت طراحی و مخزن استیل حمل اسید از طریق راه های ارتباطی موجود در وب سایت با کارشاسان ما در تماس باشید و مخزن حمل اسید متناسب با نیاز و شرایط خود را تهیه کنید.

در صورت نیاز به دریافت مشاوره رایگان از یکی از پل‌های ارتباطی زیر استفاده کنید

لطفا امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *